BusinessCreditin joustava rahoitus auttoi Kirjapaino Markprint Oy:tä selviytymään 2020-luvun kriisiajoista

Vuonna 1985 Lahteen syntyi Kirjapaino Markprint Oy, kun pitkäaikaiset työkaverit Arto Näveri ja Matti Pukkila päättivät yhdistää asiantuntemuksensa ja intohimonsa painoteknologiaan. Markprint on kasvanut vuosikymmenten aikana yhdeksi Suomen johtavaksi UV-painamisen asiantuntijaksi, joka tunnetaan paitsi laadustaan, myös innovatiivisuudestaan ja ympäristövastuullisuudestaan. Yritys on panostanut vahvasti teknologiseen kehitykseen, joka on mahdollistanut sen pysymisen kilpailijoiden edellä niin palveluvalikoiman kuin tuotantomenetelmienkin osalta. Ympäristöä arvostavana painotalona Markprint oli ensimmäisten joukossa hakemassa Joutsenmerkkiä, ja sen kaikki tuotantoprosessit täyttävät nykyään tiukimmatkin ympäristömerkkien vaatimukset. Markprint on sitoutunut korkealaatuiseen ja vastuulliseen painotuotteiden valmistukseen.

 Vaikka yrityksellä on vahvat juuret ja sen ympäristöystävällinen lähestymistapa painotuotteisiin on tuonut edelläkävijän maineen painoalalla, joutui myös Markprint kohtaamaan 2020-luvun yllättävät haasteet. Niistä koronapandemia ja siihen liittyvät taloudelliset seuraukset olivat merkittävimpiä. Markprintin perustaja Arto Näveri kertoo, että vuoden 2020 keväällä yrityksen liikevaihdon putosi dramaattisesti. ”Korona oli meille tosi julma, liikevaihto putosi 2020 huhtikuussa 60 % ja toukokuussa 70 %.”, yrittäjä muistelee. Samankaltaisia haasteita koettiin uudestaan myös Ukrainan sodan puhjettua. Molemmat globaalit kriisit johtivat yrityksen äkilliseen rahoitustarpeeseen, joka tuli etenkin palkanmaksujen muodossa eteen.

Yllättävän rahoitustarpeen painaessa päälle Markprint kääntyi BusinessCreditin puoleen. Yrityslainan hakuprosessin joustavuus ja nopeus olivat ratkaisevassa asemassa, kun Markprint lähti etsimään lyhytaikaista käyttöpääomaa toimintansa jatkamiseksi. ”BusinessCredit oli hyvin joustava ja sellainen toimija, jolla oli nopeat ratkaisut, kun yllättävä rahantarve ilmeni. Muutamia toimijoita tuli kartoitettua - muut olivat etanoita ja BusinessCredit oli Ferrari," Näveri kuvailee kokemustaan lainaneuvotteluista, jotka mahdollistivat rahoituksen saamisen nopeasti kriittisellä hetkellä. 

”Muutamia toimijoita tuli kartoitettua - muut olivat etanoita ja BusinessCredit oli Ferrari"

 Myönnettyä yrityslainaa Markprint käytti puhtaasti käyttöpääomana - kassan hallinnassa ja työntekijöiden palkanmaksun turvana. BusinessCredit ei siis tarjonnut yritykselle ainoastaan välitöntä helpotusta akuuttiin rahoitustarpeeseen, vaan mahdollisti myös yrityksen toiminnan jatkuvuuden kovina aikoina. Näveri korostaa erityisesti BusinessCreditin palvelun joustavuutta ja henkilökohtaista neuvottelumahdollisuutta – ne olivat heille elintärkeitä. Joustavuus maksuajoissa ja palveluhenkisyys osoittivat BusinessCreditin kyvyn toimia luotettavana rahoituskumppanina.

 Markprintin kokemukset BusinessCreditin kanssa osoittavat, kuinka kriittisissä tilanteissa nopea, joustava ja henkilökohtainen palvelu yrityslainan tarjoajalta voi olla ratkaisevaa. BusinessCredit pystyi tukemaan yritystä nopeasti juuri silloin, kun se oli kaikkein tärkeintä, tarjoten räätälöidyn rahoitusratkaisun, joka vastasi asiakkaan tarpeita. Markprintin tarina on hyvä esimerkki siitä, kuinka kumppanuus ja luottamus rahoitussektorilla voivat auttaa yrityksiä selviytymään myös odottamattomien haasteiden edessä.

 

5.6.2024

Löydetään yhdessä juuri sinun yrityksellesi sopiva rahoitusratkaisu!

BusinessCredit on kotimainen ja joustava vaihtoehto perinteiselle pankkilainalle. Lainan hakeminen ei sido mihinkään. Voit tutustua tarjoukseen rauhassa ja tehdä päätöksen, kun sinulle sopii.

Pyydä lainatarjous
Onko yrittäjällä lomaa koskaan?

Yrittäjän loma

Yksi yrittäjyyden ennakkoluuloista on, että yrittäjä on täysin sidottu liiketoimintaan, eikä lomaa pidetä. Huolellisella suunnittelulla ja pienellä joustamisella myös yrittäjä voi järjestää lomaa. Katso mitä on hyvä huomioida lomasuunnittelussa.
23.7.2024

Kestävien asiakassuhteiden rakentaminen

Kestävät asiakassuhteet ovat kriittisen tärkeitä yrityksen menestykselle. Luottamuksen rakentaminen, asiakasymmärrys ja korkealaatuinen palvelu ovat avainasemassa asiakassuhteiden vahvistamisessa. Käymme blogissamme läpi sitä, kuinka arvostuksen osoittaminen asiakkaille, jatkuva kehitys ja ongelmien ratkaisu ovat keskeisiä tekijöitä pitkäaikaisten suhteiden ylläpitämisessä.
9.7.2024