Miten lisätä pienen yrityksen näkyvyyttä kesäaikaan?

Yrittäjän arki on usein ennen kesää hektistä kesäsesonkiin valmistautumista. Työkalenteri täyttyy markkinointikampanjoiden suunnittelusta, varastojen täydentämisestä ja kesän henkilöstöjärjestelyistä, jotta asiakkaita voidaan palvella parhaalla mahdollisella tavalla myös kesän aikana. Toisaalta kesä saattaa olla myös sitä hiljaisinta aikaa monille pienyrittäjille – mutta oikein suunniteltuna kesä voi olla paras aika buustata näkyvyyttä ja kasvattaa asiakaskuntaa.
Miksi kesässä on hyviä mahdollisuuksia pienyrittäjälle?
Suomen kesä tuo mukanaan ulkotapahtumat, festarit ja lomailun. Ihmiset liikkuvat, viettävät aikaa ulkona ja ovat vastaanottavaisempia uusille palveluille ja ostoksille. Tämä on erinomainen hetki lisätä pienen yrityksen tunnettuutta ja erottua paikallisessa kilpailussa. Pienen yrityksen näkyvyyden lisääminen kesäaikaan voi olla samalla tehokasta sekä hauskaa! Kokosimme alle kokeilemisen arvoisen vinkkilistan kesän myynnin ja kokonaisvaltaisen menestymisen buustaamiseen:
1. Osallistu kesätapahtumiin
Markkinat, festivaalit ja torit ovat täynnä potentiaalisia asiakkaita. Varaa ständi ja näytä brändisi kesäisessä valossa.
2. Hyödynnä ulkotilan mainontaa
Kesällä ihmiset viettävät aikaa ulkona – mainonta puistoissa, rannoilla tai bussipysäkeillä toimii tehokkaasti.
3. Kesäiset markkinointikampanjat
Kesäarvonnat, kausialennukset ja some-kilpailut kiinnostavat aina. Tee kampanjoista visuaalisesti houkuttelevia.
4. Kesästailaa myymäläsi
Piristä liiketilaa kirkkailla väreillä, luonnonmateriaaleilla ja kesäisillä koristeilla. Luo tunnelmaa ja näkyvyyttä, joka kutsuu asiakkaat sisään.
5. Järjestä tapahtumia ja työpajoja
Ulkoilmatapahtuma tai kesäinen asiakastilaisuus tuo ihmisiä lähemmäs sinua ja brändiäsi. Harkitse yhteistyötä muiden paikallisten brändien kanssa.
6. Tuota kesäistä sisältöä
Blogit, uutiskirjeet ja somepostaukset voivat sisältää vinkkejä, reseptejä, oppaita tai esittelyjä. Hyödynnä rohkeasti kesäisiä teemoja.
7. Ole itse aktiivinen somessa
Julkaise kesäisiä kuvia, behind-the-scenes -materiaalia ja asiakastarinoita. Käytä suosittuja kesähashtageja.
8. Tee kevyt brändiuudistus
Vaihtoehtoiset logot, kausiteemat ja värimaailmat tuovat raikkautta näkyvyyteen ja herättävät huomiota.
9. Tee yhteistyötä muiden yrittäjien kanssa
Yhteiskampanjat ja tapahtumat muiden paikallisten toimijoiden kanssa kasvattavat molempien näkyvyyttä ja tavoittavuutta.
10. Muista oma palautuminen
Yrittäjän kesä ei saa olla pelkkää suorittamista. Lyhytkin loma auttaa jaksamaan ja tuo uusia ideoita syksyyn.
Muun muassa näiden vinkkien avulla voit lisätä pienen yrityksesi näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita kesäaikaan. Muista myös aina seurata ja arvioida markkinointitoimenpiteiden tehokkuutta tarkasti ja säädä strategiaa tarvittaessa.
Yrityslaina avuksi kesäkaudelle
Pienyritysten kesäbuustauksen toteuttamiseen kannattaa valita kumppaniksi vakuudeton BusinessCredit yrityslaina. Se on erinomainen apuväline, joka tarjoaa joustavan ja nopean ratkaisun yrityksen rahoitustarpeisiin, olipa kyse sitten uudenlaisen markkinointikampanjan toteuttamisesta, liiketilan remontoimisesta kesäsesongin vaatimusten mukaisesti tai uusien tuotteiden lanseeraamisesta. BusinessCredit yrityslaina on suunniteltu erityisesti suomalaisten yritysten tarpeisiin – käytössäsi ovat esimerkiksi joustava takaisinmaksu ja asiantunteva asiakaspalvelu läpi koko kesän.
Lainan helppo ja nopea hakuprosessi mahdollistaa nopean reagoinnin kesäsesongin tarpeisiin ja auttaa varmistamaan, että yritys pystyy hyödyntämään kesän tarjoamia mahdollisuuksia täysimääräisesti. BusinessCredit yrityslainan selkeä lainatarjous tekee siitä luotettavan ja läpinäkyvän rahoitusvaihtoehdon kesäbuustauksen tueksi.